Kategorie

Eksplikatywne ujęcie procesu resocjalizacji. Horyzonty pedagogiczne Powiększ do pełnego rozmiaru

Eksplikatywne ujęcie procesu resocjalizacji. Horyzonty pedagogiczne

  • Autor : Elżbieta Łuczak , Sławomir Przybyliński , Joanna Żeromska - Charlińska (red.) 
  • ilość stron : 232
  • rok : 2014
  • oprawa : miękka
  • ISBN : 978-83-7299-856-9
  • Wydawca : Uniwersytet Warmińsko -Mazurski

Więcej szczegółów

Stan: Ten produkt nie występuje już w magazynie


Powiadom mnie kiedy będzie dostępny

18,90 zł

Obniżka!

-16%

22,50 zł

Współczesność generuje wiele problemów tworzących kontekst działań dla specjalistów z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej. Zamierzeniem autorów, prezentujących swoje przemyślenia w tym zakresie na łamach tej publikacji, stało się wielopłaszczyznowe podejście do owych problemów w celu ich bardziej efektywnego kognitywnie opisania i wyjaśnienia. 

W procesie resocjalizacji szczególnie istotne jest naśladowanie mechanizmów socjalizacji pierwotnej, której celem jest przemiana człowieka: wymazanie z jego świadomości dotychczasowych treści i wprowadzenie nowych, całkowite przekształcenie jego dotychczasowego obrazu świata oraz samego siebie, przebudowa osobowości i zmiana tożsamości. 

Praca została podzielona na dwie części. W pierwszej Eksplikacje resocjalizacyjne w przestrzeni zamkniętejautorzy podjęli problematykę działalności w zakresie resocjalizacji instytucjonalnej. W części drugiej Eksplikacje resocjalizacyjne w przestrzeni otwartej autorzy pokusili się o refleksje nad uwarunkowaniami, przejawami, możliwościami prewencji socjalizacyjnej, wychowawczej wobec dzieci i młodzieży. 

Recenzent pracy, prof. zw. dr hab. Andrzej Bałandynowicz, podkreślił szeroki ogląd problematyki oraz nienaganną metodologię badawczą. Podjęte rozważania powinny zainteresować duże grono specjalistów w tym zakresie, pracowników systemu opiekuńczego, wychowawczego i resocjalizacyjnego.