Kategorie

Poglądy pedagogiczne Bogdana Nawroczyńskiego i ich współczesne implikacje Powiększ do pełnego rozmiaru

Poglądy pedagogiczne Bogdana Nawroczyńskiego i ich współczesne implikacje

  • Autor : Anna Walczak , Alina Wróbel , Marcin Wasilewski (red.)
  • ilość stron : 192
  • rok : 2016
  • oprawa : twarda
  • ISBN : 978-83-8088-228-7
  • Wydawca : Uniwersytet Łódzki
  • czas dostawy : 2-4 dni

Więcej szczegółów

2 dostępnych

Ostatnie egzemplarze!

43,68 zł

Obniżka!

-16%

52,00 zł

Prezentowana publikacja dotyczy kluczowych aspektów myśli pedagogicznej Bogdana Nawroczyńskiego (1882-1974), jednego z najwybitniejszych klasyków polskiej pedagogiki - historii myśli pedagogicznej, pedagogiki porównawczej, dydaktyki i pedeutologii. Jest on również jednym z najważniejszych przedstawicieli polskiej filozofii wychowania, a jego książkę, Życie duchowe. Zarys filozofii kultury (1947), uznać należy za sztandarową pracę w tej dziedzinie. To ona zainspirowała Autorów oddawanej do rąk Czytelnika publikacji do wypowiedzi na temat życia duchowego.
„Zdecydowaliśmy się przywołać i zrekonstruować kategorię pojęciową życie duchowe Bogdana Nawroczyńskiego po to, by wejść z nim w rozmowę z perspektywy nas współczesnych. Staraliśmy się wniknąć zarówno w te aspekty jego myśli, które są nadal żywotne i pobudzające do ponownych przemyśleń, jak i w te, które są zapomniane. Jedne i drugie są warte odrestaurowania i umieszczenia w nowych perspektywach badawczych. W jaki sposób współcześnie jest odbierane życie duchowe w ujęciu Nawroczyńskiego? Po co i w jaki sposób dokonywać translacji jego ujęcia życia duchowego? Czy w trakcie przemieszczania pojęcia życie duchowe może dokonywać się także jego transformacja? Na te pytania próbują odpowiedzieć Autorzy niniejszej publikacji” (ze Wstępu).