Kategorie

Terapia pedagogiczna Scenariusze zajęć Poradnik dla terapeuty i nauczyciela Powiększ do pełnego rozmiaru

Terapia pedagogiczna Scenariusze zajęć Poradnik dla terapeuty i nauczyciela

  • Autor : Anna Radwańska 
  • ilość stron : 258
  • rok : 2018
  • oprawa : miękka
  • ISBN : 978-83-8085-624-0
  • Wydawca : Difin
  • realizacja : 3-5 dni

Więcej szczegółów

2 dostępnych

Ostatnie egzemplarze!

46,20 zł

Obniżka!

-16%

55,00 zł

Książkę napisana została z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w nauce. Można w niej znaleźć programy rewalidacji, które pomogą w codziennych obowiązkach oraz scenariusze zajęć z opracowanymi kartami pracy gotowymi do wykorzystania podczas terapii z podziałem na zaburzone funkcje:
- wzrokową,
- słuchowo-językową,
- koordynację wzrokowo-ruchową
oraz dla uczniów z innymi zaburzeniami m.in. zespół Aspergera, zespół Downa, afazja, autyzm, upośledzenie w stopniu lekkim, z niedosłuchem.

W poradniku zamieszczone są wzory opinii wydawanej dla rodziców, zespołu orzekającego oraz wzór karty zajęć rewalidacyjnych oraz korekcyjno-kompensacyjnych.

Spis treści:

Wstęp

Rozdział I. OGÓLNE ZASADY PRACY Z UCZNIEM PODCZAS TERAPII PEDAGOGICZNEJ

Metoda Dobrego Startu
Zastosowanie Metody Dobrego Startu

Rozdział II. POCZĄTKI

Jak rozpocząć naukę czytania?
Scenariusz zajęć dla uczniów przygotowujących się do nauki czytania
Jak przygotować dziecko do nauki pisania?
Scenariusz zajęć – dla dzieci rozpoczynających przygodę z pisaniem

Rozdział III. FUNKCJE WZROKOWE – SCENARIUSZE

Temat: Czego tutaj brakuje?
Temat: Spacer po lesie
Temat: Obrazki
Temat: Zabawa kolorem
Temat: Jaki to wyraz, zdanie?
Temat: Rodzinna wycieczka
Temat: Zabawa słowem
Temat: Jedna litera
Temat: Wiosna, lato, jesień, zima
Temat: Co tutaj nie pasuje?

Rozdział IV. FUNKCJE SŁUCHOWO-JĘZYKOWE

Scenariusze zajęć – usprawnianie funkcji słuchowo-językowych
Temat: Nadaj tytuł
Temat: Dokończ
Temat: Jaka to melodia?
Temat: Pomyśl, zamaluj i odpowiedz
Temat: Głoski
Temat: Co słyszysz?
Temat: Głoska, sylaba, wyraz
Temat: Coraz więcej
Temat: Dźwięki
Temat: Opowiem Ci bajkę

Rozdział V. KOORDYNACJA WZROKOWO-RUCHOWA

Temat: Patrz i pisz
Temat: Przeciwieństwa
Temat: Skojarz mnie!
Temat: Zagadki
Temat: Owoce i warzywa
Temat: Zabawki
Temat: Figury geometryczne
Temat: Ułóż to, co ja
Temat: Jesień

Rozdział VI. SCENARIUSZE ZAJĘĆ

Scenariusz zajęć dla uczniów z autyzmem i zespołem Aspergera
Temat: Emocje
Scenariusz zajęć dla uczniów z niedosłuchem lub słabosłyszących
Temat: Posłuchaj i opowiedz
Scenariusz zajęć dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
Temat: Znajdź, powtórz, pogrupuj
Scenariusz zajęć dla uczniów z zaburzoną koncentracją uwagi
Temat: Litery i cyfry
Scenariusz zajęć dla uczniów z zespołem Downa
Temat: Dwuznaki
Scenariusz zajęć dla uczniów słabowidzących
Temat: Ćwiczenia liter mylonych
Scenariusz zajęć dla ucznia z afazją
Temat zajęć: „Opowiedz mi...!”

Rozdział VII. PROGRAMY REWALIDACJI

Program rewalidacji dla ucznia ze stwierdzonym niedosłuchem
Program rewalidacji dla ucznia z autyzmem
Program rewalidacji dla ucznia z afazją
Program rewalidacji ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim

Rozdział VIII. ZAMIAST ZAKOŃCZENIA

Wzór opinii wystawianej dla rodziców w celu przedłożenia innym specjalistom
Wzór Karty Zajęć Specjalistycznych (np. korekcyjno-kompensacyjne)
Wzór Karty Zajęć Rewalidacyjnych

Bibliografia